Domino drewniane Puls – Art Recenzja

Domino drewniane Puls – Art

Zapraszam do zapoznania się z moją recenzją pomocy edukacyjnej Domino drewniane (Dom – 2). Autorem tej pomocy jest Puls – Art Artystycznie z natury, jest to firma o osobliwym charakterze. Celem, jaki przyświeca tejże firmie jest edukowanie do życia w zgodzie i z  poszanowaniem otaczającego nas świata natury. Poprzez swoje działania zespół Puls – Art pragnie podnosić świadomość ekologiczną społeczeństwa, a także w przyjazny sposób przekazać dziecku wiedzę oraz zafascynować światem roślin i zwierząt.

Puls - Art

 Widząc wybraną przez mnie pomoc, nie podejrzewałam, iż została ona wykonana przez ludzi, których priorytety interferują się z moimi. Czytając stronę „O nas” byłam (i cały czas jestem) zachwycona zespołem Puls – Art oraz ich zamiłowaniem do wdrażania jakże ważnych wartości edukacyjnych – miłość do natury. Tak – miłości, gdyż miłość do natury jest wartością edukacyjną, którą warto zaszczepić w dzieciach, szczególnie dzieciach młodszych i kolejno pielęgnować ją. Jeszcze większym zaskoczeniem był dla mnie fakt, iż firma Puls – Art jest zaliczana do prestiżowych firm branży reklamowej, która ma bogate doświadczenie, ponieważ na polskim rynku działa już ponad 26 lat. Dodatkowo jest wielokrotnym laureatem m. in. konkursu promującego jakość w kategorii „Ekologia” oraz jako jedyna firma w Polsce z branży edukacji przyrodniczej Puls – Art otrzymała główną nagrodę w XVI edycji konkursu „Świat przyjazny dziecku” w kategorii pomoce szkolne – wspomaganie nauki, organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka.

Czytając informacje zawarte na stronie Puls – Art, teraz już wiem, iż pomoc edukacyjna, którą wybrałam dla moich dzieci została wykonana przez profesjonalistów, którzy mają zamiłowanie do swojej pracy.

Recenzja okiem Mamy, mgr edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.

Dlaczego postanowiłam napisać recenzję?

Długo szukałam pomocy edukacyjnej, która wprowadziłaby mojego Syna w świat przyrody – fauny  i flory. Jednak nie było łatwo, mam swoje kryteria, które są dla mnie bardzo ważne i dana pomoc po prostu musi je spełniać. Kiedy natrafiłam na tę pomoc edukacyjną, już od pierwszego wejrzenia zapałałam miłością. Po zapoznaniu się z całą ofertą firmy Puls – Art, wiedziałam, że to jest to, czego szukałam.

 Więc, dlaczego postanowiłam napisać recenzję? Po to, by wesprzeć innych rodziców, czy nauczycieli w tej jakże trudnej i nużącej drodze dążącej do wyboru wartościowej pomocy edukacyjnej dla dzieci. Domino drewniane (Dom – 2) zasłużyło na moje uznanie, ponieważ cechuje się  kilkoma wartościami, które bardzo sobie cenię.

Zaczynajmy – opiszę, co zawiera Domino drewniane (Dom – 2):

Zanim przejdę do zawartości gustownej, drewnianej skrzyneczki określę wartości edukacyjne.

Domino drewniane wspiera:

– analizę oraz syntezę wzrokową,

– koordynację wzrokowo – ruchową,

– motorykę małą,

– spostrzegawczość,

– pamięć,

– umiejętność ujmowania relacji między elementami,

– umiejętność koncentracji na bodźcach wzrokowych,

– umiejętność koncentracji uwagi,

– umiejętność myślenia analitycznego i logicznego,

– stymuluje pracę prawej i lewej półkuli mózgu.

Ponadto stwarza okazję do ćwiczeń językowych (m.in. nazywanie obiektu, opisywanie go), a także jest wspaniałą formą spędzania wolnego czasu przez dzieci i młodzież np. w rodzinnym gronie.

Dodatkowo rozwija wszechstronne zainteresowanie światem przyrody.

W drewnianej skrzyneczce znajduje się:

  • 28 elementów – na których widnieją sylwety zwierząt, bądź roślin.

– Elementy te, to 28 prostokątów o wymiarach 8 cm x 4 cm, które wykonane są z drewna, a dokładniej, z bardzo trwałej skleiny sosnowej.

– Na awersie znajdują się przepięknie naniesieni, realistycznie wyrysowani przedstawiciele fauny i flory. Użytkujemy Domino bardzo intensywnie i do tej pory postaci nie zostały naruszone, świadczy to o tym, że są trwale wykonane.

To, co dla mnie bardzo istotne, zwierzęta i rośliny są przedstawione bardzo realistycznie, kolory są doskonale odwzorowane, mam wrażenie, że każdy nawet najmniejszy włosek, czy piórko jest perfekcyjnie ułożone. Autor tychże rysunków jest prawdziwym artystą, który inspiracje czerpie wprost z natury.

W gronie zwierząt i roślin znajdują się m. in.:

– Drozd,          – Sum,             – Motyl,           – Lis,               – Maślak,

– Szczygieł,     – Szczupak,     – Ważka,          – Dzik,             – Muchomor.

– Każdy wizerunek opatrzony jest podpisem zawierającym nazwę. Dodam, iż napis wykonany jest czcionką bezszeryfową, czyli preferowaną dla dzieci, które uczą się czytać. Dla Wojtka byłoby idealnie, gdyby były to same wielkie litery. Dla dzieci, które już potrafią czytać podpis wykonany jest wzorowo.

– Zapach – to dodatek, który uwiódł nasz zmysł zapachu. Całość wykonana jest z drewna, które emanuje pięknym zapachem. Wojtek podczas układania domina mówi, że czuje taki zapach, jakby był w lesie.

– Wykonanie – Domino drewniane, jest wykonane z niezwykłą starannością. Każdy element jest dokładnie wyszlifowany, przyjemny w dotyku. Skrzyneczka jest dopracowana, pokrywa przesuwa się płynnie (nie zacina się), znajdujące się w niej elementy domina mieszczą się idealnie, jest pozostawiony zapas miejsca, na ich swobodne wyjmowanie.

Uważam, iż Domino drewniane, nie jest zwykłym dominem. Dla mnie są to puzzle edukacyjne. Ich wyjątkowość polega na tym, że każdy obrazek jest podzielony na pół za pomocą cięcia prostego. Dzięki temu, dziecko całościowo analizuje ilustrację, by prawidłowo zestawić jego dwie części. Podczas układania tego domina, dziecko uaktywnia obie półkule mózgowe, dzięki czemu synchronizują one swoją współpracę, co jest niezmiernie ważne w aspekcie rozwojowym dziecka.

Kolejnym etapem, który składa się na moją recenzję jest pokazanie, w jaki sposób można wykorzystać Domino, w celu edukacji młodszego dziecka.

  1. Układamy Domino.

Rozkładamy elementy Domina, Wojtek odszukuje prostokąt, na którym znajduje się część jelenia z porożem. Następnie, kierując się w prawą stronę, dopasowujemy na zmianę kolejne części domina, kończąc na połączeniu elementów, na których znajduje się drozd.

Dodatkowo – rozwijamy słownictwo:

  • Mając ułożone całe Domino, czytam nazwy wskazanych przez Wojtka zwierząt lub On sam nazywa te zwierzęta, które rozpoznaje.
  • Opisujemy wygląd zwierząt lub roślin:

– Wojtek wybiera zwierzę lub roślinę i samodzielnie opisuje wygląd.

– Spośród wszystkich wizerunków wybieram jeden np. muchomora, nie nazywam i nie pokazuję, co wybrałam. Opisuję wygląd, np. „Ma białą nogę, czerwony kapelusz ozdobiony białymi plamkami. Co to jest?” Wojtek udziela odpowiedzi i wyszukuje muchomora na schemacie (rozłożonym Dominie).

  1. Kategoryzujemy/klasyfikujemy – tworzymy zbiory.

Spośród wszystkich zwierząt i roślin, wybieramy te, które chcemy sklasyfikować.

Łączymy elementy tak, by zgodnie tworzyły całość, np. by z połączonych elementów powstał Gil, Salamandra itd. Następnie tworzymy zbiory, np. flora (rośliny) i fauna (zwierzęta), Wojtek dopasowuje wcześniej złożone elementy do danego zbioru. Zanim przystąpiliśmy do pracy, stworzyłam etykiety z nazwami zbiorów.

Nasze zbiory:

– rośliny,          – ptaki,            – zwierzęta wodne,                             – w lesie,

– zwierzęta,     – płazy,           – zwierzęta lądowe,                             – na łące

                          – owady,         – zwierzęta wodno – lądowe,            – w rzece,

                          – ryby,             – zwierzęta powietrzne,                     – w jeziorze.

                           – ssaki

                           – mięczaki,

  1. Nieszablonowa gra w Domino.

Gramy w domino. Z tą różnicą, że nie używamy wszystkich 28 elementów, dlaczego? Ponieważ dla Wojtka byłoby to zbyt dużo elementów na raz. Oczywiście liczbę elementów należy ustalić, względem umiejętności zdobytych przez dziecko, trzeba wybrać optymalną liczbę, nie za dużo i nie za mało. Z biegiem czasu  należy zwiększać liczbę elementów.

Budujemy pewien ciąg domina (wspólnie lub Wojtek sam), tak, żeby zawierał 9 zwierząt. Pozostałe elementy chowamy do skrzyneczki. Jeśli ciąg schematu (ułożonego domina) zawiera dziewięć zwierząt/roślin to mamy 10 elementów, kładziemy obrazkami do dołu i losujemy po jednej tabliczce. Grę rozpoczyna Wojtek wykładając jeden kamień (tabliczkę), ja dopasowuję drugą część tak, by powstał prawidłowo złożony obrazek, jeśli nie mam odpowiedniego elementu, czekam jedną kolejkę. Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza wyłoży wszystkie swoje kamienie.

Na wyższym poziomie – Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza wyłoży wszystkie swoje kamienie oraz wymieni nazwy wszystkich ułożonych zwierząt.

  1. Co, kiedy wszystkie zwierzęta już są znane?

Nie oznacza to końca. U nas Domino nadal króluje, pomimo wielokrotnego użytkowania. Jednak, jeśli już się opatrzy, można odkryć Je na nowo. Wystarczy na rewersie wypisać ołówkiem (łatwo wyczyścić) np. cyfry i odpowiadająca im ilość kropek. I mamy „nowe” Domino, nowe możliwości i nowe treści do utrwalania.

Często pada pytanie, dla dziecka w jakim wieku przeznaczona jest ta pomoc? Otóż, uważam, że nie należy określać wieku dziecka, a jego możliwości, czy umiejętności. Domino można zastosować w taki sposób, iż będzie Ono odpowiednie dla dwu latka i na przykład dla czternastolatka. Przed rozpoczęciem pracy z Dominem, Rodzic, czy Nauczyciel powinien wyznaczyć cele, jakie chce osiągnąć. Następnie tak posłużyć się Dominem, by te cele zrealizować.

Podsumowując – w moim odczuciu Domino drewniane firmy Puls – Art jest unikatową pomocą edukacyjną, którą rekomenduję, ponieważ uważam, iż jej wartość edukacyjna jest na wagę złota. Miedzy innymi swym nietuzinkowym wyglądem zachęca dziecko do dalszych działań edukacyjnych, dzięki temu rozwija wszechstronne zainteresowanie światem przyrody.

Poniżej zamieszczam link do sklepu firmy Puls – Art, gdzie można kupić Domino oraz inne pomoce edukacyjne.

Domino drewniane (DOM-2)

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *